Wednesday, May 9, 2012

Zaman yg Ku Rindui :)

Assalamualaikum, Hai, Hello kawan2 ku sekalian..
apa khabar.? baik.? saya harap anda semua dalam sihat2 selalu dan dan ceria2 selalu :D
Kali ni saya nak share tetang zaman saya sekolah2 dulu..
Anda mesti rindu masa zaman sekolah2 dahulu kan..?? xder sape nafikan n dlm banyak2 zaman kite dulu, yang paling xleh kite lupakan msti zaman sekolah betul ak..? :) 
Tpi sebelum saya teruskan mcm biasalah saya nak kongsi dulu Surat Cinta dari Allah :) dlm Surah Al-Anfal, ayat ke-2 boleh lihat kat Alquran kowg.. 

 “Sesungguhnya orang beriman yang bila disebut Allah gementar hatinya dan apabila dibacakan ayat Allah kepadanya, maka bertambahlah imannya, sedang mereka itu bertawakal kepada Tuhannya.” 
(Surah Al-Anfal, ayat 2)

Jom kita renungan2Kan, Subhanallah Betapa Besarnya keGerunan orang beriman itu apabila dibacakan sahaja Surat Cinta Allah dia rasa gementar dan takut dgn kebesaran Allah.. emm tpi kiteee.. mari kite cek diri kite dimana tahap kita sebenarnya.. bile sebut saja Nama "Allah" ape yang kite rasa.. sama2 kita renungkan..
Ingat Allah itu sentiasa melihat kita so kat mane2 saja kita ken beware, fikir dulu setiap apa yang kite nak buat itu.. sama ada Allah suka ataupun tidak Ok...

Hehee kita bersambung balik dgn zaman sekolah dulu..
Cube kite pejam mata sekejap n kite ingat balik masa mula2 kita start menjejakkan kaki ke sekolah 
rendah dulu ape perasaan anda...??
apa yang berlaku agak2nya mase tu..?? adakah anda sangat sedih.?? atau sangat gembira..??
ataupun xingat langsung..?? Apa pun itu semua adalah sejarah hidup kita n semua orang 
ada sejarah mereka sendiri tol ak..:D  

K Gambar yang kat atas ni adalah 3logo sekolah2 saya dulu..
yang first sekali tu yang belah atas tu ialah 
Sekolah Rendah Islam Hira' kat Batu Belah, Meru n tahun saya belajar kat situ pulak dari tahun 2000 sehingga 2005 sedar xsedar rupanya 5tahun saya bertahan di sekolah tu tahniah2...
dan yang second ni pulak ialah Sekolah Menegah Islam Hira' kat Jeram, Kuala Selangor dari tahun 2006 sampai 2009... lepastu berpindah kat Sekolah Teknik Klang pulak sampai form5 tahun 2010 hehee ;) 

Yang ni gambar masa Darjah1, tegok  Mualimah(cikgu) ktowg tgh pegang trofi Kelas tercantik n terbersih huhu cube cari dimana saya.??
 
Gambar atas ni pulak masa saya Darjah2..

 Yang ni pulak masa Darjah3
saya yang belakang sekali tu yg pakai kaca mata comey2 .. hehee :D
maaf kerana zaman sekolah rendah dulu xbyak sangat Gambr.. 

Ok habis untuk Sekolah Rendah...

 Gambar ni pula masa saya Tingkatan 2 kat Sekolah Menengah Islam Hira'
dah besar sikit tu.. cube tegok yang kat depan sekali tu sebelah Mualimah Bariah :)
Ktowg bukan nak tunjuk otai ke apa tapi kami kat Hira' ni mana ada take ni Baju Ok dri sekolah rendah lgi.. hehee.. 

Yang ni masa Tingkatan 3 kelas 3Ibnu Muslim..
Form 1, from 2, n form3 kat Sekolah Menengah Islam Hira' adalah yang paling terbaik..
sebab apa.?? sabab kat sekolah ni lah saya dapat mengenal apa itu kehidupan, apa itu Islam dan lain2 lagi lah.. dan Saya sangat2 rindukan biah solehah kat sekolah ni..:D Kat Hira' ni semuanya hebat tarbiyahnya, usrahnya, ukhuwahnya, akademiknya, kokurikulumnya n mcm2 lagi lah.. senang cite semuanya hebat2 lah.. susah nak gambrkan huh..percaya..?? kalo anda xpercaya, kaji lah Sekolah Hira' ni anda pasti terpegun huhuu.. n yang bwah ni gambar masa sukan time from3 dulu.. pergh.! tegok tu saya terbang..



Yang seterunya ni pulak masa saya Tingkatan5 kat Teknik Klang.. gambar kat atas ni ialah ahli2 kelas BV kami atau nama sedapnya Berlian Vokasional.. ni kelas kedua saya dan kelas sebenar saya ialah kelas Binaan Bangunan.. disebabkan sekolah sayang sangat kat saya so downg masukkan saya kat kelas Berlian ni.. huhuu..:D  
Dan tiga jejaka kat atas tu pulak.. mereka2 ni tegah berangan dapat Anugerah... Atoyaii :P
time ni ktowg ditugaskan utk membantu sekolah untuk program Hari Anugerah Gemilang Sekolah utk senior2 n plajar2 yang dapt keputusan cemerlang dalam peperiksaan n SPM2009...  

ni masa Hari  Anugerah Gemilang juga.. tengok mereka2 ni perasan dapat hadiah pulak  padahal ni hadiah orang lain punya.. ish3 kesian betul dowg ni, SPM pun xambil lagi time tu nak berpoye2 pulak dapat hadiah heheee.. 
HAH.!!! yang gambar atas ni baru lah betul2 Ktowg dapat Hadiah masa Hari Anugerah Gemilang Sekolah SPM2010 huhuu..
Wah :D tengok muke mereka2 tu happy betul kan n yang kat sebelah saya tu pulak ckgu Ratna die cikgu BB saya.. Alhamdulillah saya dapat banggakan cikgu subjek TB kelas saya ni ckgu Ratna dgn mmdpt A+ dlm mata pelajaran Teknologi Binaan(TB)... huhu  Xsangka pulak angan2 mereka tu (termasuk saya) dulu menjadi kenyataan Alhamdulillah Tahniah2 :)
Dan gambar yang terakhir ni pulak, saya bersama Rakan2 kelas 5Berlian Vokasional yang Alhamdulillah same2 mendapat keputusan yang baik dlm SPM... :D 
Saya berdoa dan berharap agar kejayaan yang diperoleh ini tidak terhenti sampai SPM sahaja, tetepi berjayaan sehingga ke akhirnya... 
Mari lah kita sama2 menyambut seruan "hai ya alal falah" yang setiap kali azan dilaungkan.. Jom.! ayuh.! Mari.! kita Menuju KejayaaNnnn...
Semoga Allah menpermudahkan segala urusan seharian kita dan menberi kita kekuatan dalam berjihad menuntut ilmu ini insyaAllah Amin~


OK lah Rasanya cukup sampai sini dulu.. nnti  jika ade Masa, Waktu n Time saya akan sharing2 lagi ok ;) Segala yang baik itu dtng dri Allah yg lemah itu datang dari dri saya sendiri akhir kalam
Wabillahitaufiq Walhidayah Assalamualaikum Warahmatullah Hiwabarakatuh..
May Allah bless us ;)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...